Kankervoorbij

vrijdag, oktober 14, 2005

Kennismaking met 'Kankervoorbij'

Graag wil ik me even aan u voorstellen.
Mijn naam is Foekje Meijer-Linstra. Op mijn 41e kreeg ik, al weer een aantal jaren geleden, borstkanker. Natuurlijk was er grote schrik en ontreddering, maar niet het gevoel dat de ziekte mij fataal zou worden.
Omdat ik altijd gezond was geweest, en ik ook in mijn nabije omgeving nog niet te maken had gehad met ernstige ziekteprocessen, werd ik overrompeld door het ziekenhuisprotocol waarin ik terecht kwam. Ik was totaal onbekend met de medische wereld.
De onderzoeken, puncties en gesprekken volgden elkaar snel op omdat er sprake was van een kwaadaardige tumor.
Voor ik het wist lag ik op de operatietafel, werden mijn lymfeklieren verwijderd, en ging ik een paar weken later de dagelijkse gang naar het bestralingsinstituut.
Ik had er geen idee van dat er ook een andere manier van kankerbestrijding mogelijk zou kunnen zijn.

De kanker kwam gelukkig tot op heden niet terug, maar had wel een bepalende invloed op de rest van mijn leven, niet in de laatste plaats omdat ik bleef sukkelen met mijn gezondheid, ik mijn baan verloor en moest nadenken over een andere invulling van mijn leven.
In het proces waarin ik mijn leven tot nu toe overzag, ontdekte ik hoeveel plezier ik heb in schrijven. Ik schreef een boekje over mijn beleving van borstkanker en inmiddels ben ik alweer zo’n jaar of vijf columniste van het maandblad ParaVisie, waarin ik schrijf over mijn leven na kanker.
Daardoor heb ik regelmatig contact met vrouwen die de diagnose ‘kanker’ hebben gekregen. Hun wanhopige zoektocht raakt me in het hart.
Sinds een jaar is ook mijn website http://www.kankervoorbij.com
in de lucht, waarbij een gratis nieuwsbrief wordt uitgegeven.

Ik las en lees veel over de ziekte kanker, en heb veel nagedacht over de redenen waarom ik borstkanker zou kunnen hebben gekregen.
Aanvankelijk was de term ‘kankervoorbij’ voor mij het woord dat mijn eigen status aangaf. Inmiddels heb ik antwoorden gevonden op mijn vragen omtrent die heftige periode in mijn leven en heb ik die fase kunnen afsluiten.
Door de jaren heen heb ik informatie verzameld over de psychische aspecten van kanker, de vele redenen waardoor kanker kan ontstaan en over het feit dat er steeds meer methoden bekend worden waarbij sprake is van natuurlijke kankerbehandeling.
En toen opeens….besefte ik dat de term ’kankervoorbij’ ook een andere inhoud kan hebben.
Zou het niet fantastisch zijn als mensen in staat zouden kunnen zijn te leven volgens hun natuurlijke aard, ze zichzelf en de ander niet meer geweld zouden aandoen, we op een zuivere manier met voedsel, milieu en dieren zouden omgaan, zodat onze immuunsystemen zo sterk zouden zijn, dat voordat kankercellen de kans zouden krijgen een tumor te stichten, ze vernietigd zouden worden?

We krijgen geen kanker van iemand anders. We produceren het vanuit onszelf, en we hebben allemaal de mogelijkheid in onszelf besloten liggen om het ook weer te gronde te richten.
Er zijn experimenten uitgevoerd, waarbij kankercellen in een gezond lichaam werden ingebracht, en vervolgens werden afgestoten.

Als er ooit een tijd komt waarin de mensheid de ‘kanker voorbij’ is, leven we in een hele andere wereld. Een wereld waarin we op een totaal andere manier met onszelf en elkaar zullen omgaan. We zullen ons bewust zijn van ons zelfhelend vermogen en in staat zijn onszelf te genezen.
Deze weblog is een heel klein stapje in dat proces.
Ik hoop in dat proces velen te ontmoeten en ik nodig graag iedereen uit een bijdrage te leveren.

P.S. Via mijn website http://www.kankervoorbij.com
kunt u gratis mijn boek ‘Kanker Voorbij – met gedachtekracht en innerlijke leiding door het ziekteproces’ bestellen.
U krijgt het dan in pdf-file toegestuurd.