Kankervoorbij

vrijdag, januari 06, 2006

Zelfgenezing

Het lichaam heeft prachtige mogelijkheden om zichzelf te genezen.
Tot het moment dat wetenschappers de werking van het lichaam beter zullen begrijpen, kan het vertrouwen in je lichaam en de ondersteuning die je het kunt geven om zichzelf op een natuurlijke manier te genezen tot genezing leiden.

Als er sprake is van gezwellen, is er een reden waarom het lichaam deze heeft gevormd. Het is de manier van het lichaam om te vertellen dat het de stress, de negatieve gevoelens en verkeerde eetgewoontes niet langer kon verdragen.
Het verwijderen van een gezwel neemt de onderliggende oorzaken niet weg. Wellicht zijn er ernstige emotionele en spirituele problemen die om aandacht vragen.

Het pad naar gezondheid is vol vreugde en blijheid, die samen gaan met het vinden van diepe innerlijke kracht. Als we ons diepste innerlijk kunnen bereiken en volledig eerlijk tegenover onszelf zijn, dan vormt dat eigenlijk al voldoende beloning. Voor hen die zichzelf willen ontdekken ligt er als het ware een goudmijn te wachten, die van zelfgenezing.
Je kunt er zo binnenlopen. Het enige wat je nodig hebt is geloof, volharding en geduld. Als we zelfvertrouwen hebben, als we ons lichaam durven te vertrouwen en het de ondersteuning geven die het nodig heeft, dan zullen de genezingssystemen in werking treden.
Vanuit dit standpunt bekeken ligt gezondheid om de hoek. We hoeven alleen maar onze eigen betrokkenheid te tonen.

Bewust de beslissing nemen dat je kanker wilt overwinnen is een test van het leven zelf. Uit dit proces kun je een grotere kennis over zelfgenezing en hoe ons lichaam werkt meenemen. Er huist een ongelofelijke kracht in deze kennis. Het geeft een hernieuwd respect voor het menselijk lichaam en de wijsheid die er in huist. Het lichaam zal, als het maar voldoende steun en aanmoediging krijgt, er naar streven om beter te worden en zichzelf van bijna alles te genezen.
Je kunt werkelijk voor je leven vechten. En winnen.
Ik ben ervan overtuigd dat er ooit een tijd komt waarin we zullen weten en begrijpen dat de hele apotheek om kanker te genezen in het menselijk lichaam en onze geest te vinden is.


Lees meer op www.kankervoorbij.com

Belangrijk: raadpleeg bij klachten altijd uw huisarts.

19 Comments:

  • ZELFGENEZING BIJ (BORST)KANKER IS ONMOGELIJK!!

    Het spijt me heel erg dat ik dit moet zeggen, want ik geef niet graag kritiek op websites waaraan mensen duidelijk veel aandacht en tijd besteden, maar wat een ongelooflijke onzin en wat gevaarlijk om dit zo maar op internet te zetten (ondanks de disclaimer onder elk onzinberichtje).

    ZELFGENEZING BIJ (BORST)KANKER IS ONMOGELIJK!!

    Eigenaar van dit weblog: je hebt kennelijk de behoefte om je kanker in een bepaald perspectief te zetten, om er "zin" aan te geven. Laat ik je hierbij zeggen dat er geen reden is waarom je kanker hebt gekregen behalve gewoon vette pech. Zeker in het geval van borstkanker is het echt onzin dat je met een bepaald karakter meer kans hebt op kanker of dat je door "ongezond" geleefd te hebben borstkanker kunt krijgen of dat je borstkanker kunt overwinnen als je maar positief genoeg bent. Dit zijn allemaal schandalige leugens die ook nog eens superkwetsend zijn voor mensen die ondanks al hun positiviteit de strijd tegen hun kanker toch aan het verliezen zijn.

    ZELFGENEZING BIJ (BORST)KANKER IS ONMOGELIJK!!

    Zelf heb ik altijd zeer gezond geleefd, heb ik van mijn hart nooit een moordkuil gemaakt en heb nooit hormonen geslikt (net zo min als mijn moeder). Toch bleek ik toen ik 29 was borstkanker te hebben. Op dit moment is een lotgenoot/leeftijdsgenoot van mij de strijd tegen haar uitgezaaide borstkanker aan het verliezen. Ik ken niemand die zo positief is geweest over haar prognose en die zo veel vitaminen en andere dure middeltjes heeft geslikt.

    Maar het maakt dus allemaal helemaal niets uit...

    ZELFGENEZING BIJ (BORST)KANKER IS ONMOGELIJK!!

    Alsjeblieft, stop met deze onzin en besteed je tijd aan iets nuttigers. Er is zo veel te doen in de wereld die kanker heet. Ga collecteren voor het KWF, begin een gespreksgroep voor kankerpatiënten, bezorg jonge kankerpatiënten de dag van hun leven door hun dromen uit te laten komen, steun projecten voor borstkankerpatiënten in ontwikkelingslanden (waar de ziekte vaak nog een taboe is) et cetera. Ik kan wel duizend dingen verzinnen die zinniger zijn dan dit.

    ZELFGENEZING BIJ (BORST)KANKER IS ONMOGELIJK!!

    By Anonymous Anoniem, at vrijdag, januari 13, 2006  

  • hoi Foeke,

    endelijk heb ik je weer gevonde ,ik was eens bij je langs geweest en heb je ook in mijn verjaardagskalender staan,maar wist je site niet meer,maar be ik er dan weer.en wens je een fijne avond
    liefs

    By Anonymous Anoniem, at zondag, januari 15, 2006  

  • Hoi,

    I.v.m. mijn gebroken elleboog noodgedwongen een plakberichtje op mijn leestocht door web-log land.

    Fijne dag.

    Cheers
    Tasz 8)

    ps interessant log

    By Anonymous Anoniem, at vrijdag, januari 27, 2006  

  • Prima als je een persoonlijk proces op inernet wilt zetten.
    maar laat het daar dan ook bij en ga niet verdwalen in algemeenheden, die ook nog bezijden de waarheid zijn.
    Ik zou je willen vragen om meer respect te tonen voor alle prachtige, complete, vrouwen uit "mijn chemogroep"die het niet overleefden.
    Het feit dat ik het wel overleefde, maakt me niet beter, positiever, spiritueler.
    Hoe goed je bedoeling misschien is....deze site is niet helder maar hard.

    By Anonymous Anoniem, at zondag, april 09, 2006  

  • Jammer dat er veel negatieve reacties op deze site staan. Er spreekt niet veel respect uit voor de mensen die op een andere manier dan de conventionele de kanker proberen te genezen. Misschien helpt het boek 'de helende reis'van Brandon Bays hen er wel bij deze mening te herzien of in elk geval respect op te brengen voor mensen die het anders doen dan waar zij voor gekozen hebben. Er is teveel bewijs om te zeggen dat de manier die op deze site beschreven wordt onzin is.

    By Anonymous Anoniem, at donderdag, april 20, 2006  

  • De Geest als voornaamste factor van Qi-beheersing
    Volgens het concept, en duizenden jaren praktische ervaring, van Qigong is de geest de voornaamste factor gebleken in de menselijke ontwikkeling tot beheersing van deze lichamelijke energiestromen. In de lange geschiedenis van Qigong zijn door Qigongmeesters methoden ontwikkeld om de inwendige energiebanen te versterken en te beheersen, zodat men daadwerkelijk de energieën in het lichaam kan voelen en manipuleren. Als men krachtig genoeg is, kunnen deze energieën aangewend worden om, zonder gevaar voor de eigen gezondheid, via Qi-emissie de lichaamsenergieën van anderen in balans te brengen. Op deze manier worden lichamelijke aandoeningen direct bij de (energetische) oorzaak aangepakt. De Qigong-healers hebben op deze wijze vele aandoeningen genezen, die niet via medicatie of anderszins efficiënt behandeld konden worden.

    Qigongbeoefening in ziekenhuis
    Het Huaxia Zhineng Qigong Kliniek & Trainingscentrum, beter bekend als het Centrum of het ChiLel-ziekenhuis, per trein twee uur verwijderd van Peking, is het grootste medicijnloze ziekenhuis ter wereld. Gewoonlijk wonen er meer dan vierduizend mensen, inclusief beoefenaren, ChiLel-meesters, artsen en ondersteunend personeel. Het ziekenhuis vermijdt medicijnen en speciale diëten ten gunste van oefening, onbaatzuchtige liefde en levensenergie (Qigong). Het is een non-profit organisatie en is erkend door de Chinese regering als een legitieme kliniek. Door de jaren heen heeft het Centrum meer dan honderdtachtig ziekten behandeld met een buitengewoon hoog slagingspercentage van meer dan 95%. Het Centrum is bekend geworden doordat patiënten, lijdende aan de in Westerse ogen zogenaamde ongeneeslijke ziekten, in dit ziekenhuis volledig werden genezen. Hier werden patiënten met o.a. vele soorten van kanker, rheumatische aandoeningen, auto-immuunziekten, m.e. (vermoeidheidssyndroom), m.s., hart- en vaatziekten enz. totaal van hun kwaal genezen.

    J.v.S

    By Anonymous Anoniem, at woensdag, mei 31, 2006  

  • Zelfgenezing is een leugen!!

    bij mijn vrouw is sedert 1 jaar de diagnose borstkanker gesteld. Zij heeft de reguliere geneeskunde afgewezen en denkt zelf de borstkanker te kunnen genezen d.m.v. opheffen van emotionele blokkades e.d. Er zijn vele boeken over geschreven o.a. door Christiane Beerlandt. Als ik eens door deze boeken lees zie ik welke schandalige redeneringen worden gebezigd t.a.v. de meest gruwelijke ziektes, waarbij je jezelf zou kunnen "genezen". De journaliste Karin Spaink heeft in haar boek Het Strafbare Lichaam dergelijke verkondigers van zelfgenezing reeds geduid als "orenmaffia". Ik kan het geheel eens zijn met haar zienswijze. Het is natuurlijk onzin dat je jezelf zou kunnen genezen van kanker. Dieren krijgen ook kanker en zullen zichzelf nooit kunnen genezen. Datzelfde geldt ook voor onschuldige kinderen. Planten kunnen ook ernstig ziek zijn (veroorzaakt door emotionele blokkades?). Inmiddels kan ik bij mijn vrouw de toename van de tumor letterlijk zien. Het is afschuwelijk. Ik wil wel respect hebben voor de mening van een ander, echter er mogen geen onwaarheden worden verkondigd, die mensen op het verkeerde been kunnen zetten en op het gevaarlijke idee kunnen brengen zichzelf te willen "genezen", hetgeen misschien een tijdje goed lijkt te gaan (kanker kan zich een tijdje rustig houden), maar op een gegeven moment zal er een stroomversnelling optreden, waarbij genezing uitgesloten is!!

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, juli 11, 2006  

  • Hallo Foekje,

    Fantastisch dat je je eigen weg hebt gevolgd en jezelf genezen hebt van kanker. Ik weet zeker dat je er veel mensen, die er wel voor open staan, zult helpen.
    Mijn zus heeft recent zichzelf ook genezen van kanker, maar dan wel met behulp van chemotherapie, omdat ze daar nu eenmaal in gelooft.
    De anonieme reacties van 13 januari en 11 juli vind ik laf.
    ZELFGENEZING BIJ (BORST)KANKER IS ONMOGELIJK!!
    Het lijkt wel een mantra. Het is een fraaie illustratie van hun eigen valse overtuigingen. ("Laat ik je hierbij zeggen dat er geen reden is waarom je kanker hebt gekregen behalve gewoon vette pech.")
    Verder willen deze mensen onwaarheden verbieden, terwijl ze zelf misschien wel de grootste leugens verkondigen.
    Helaas kun je niemand overtuigen; dat noemen we vrijheid.
    Of het waar is wat ik zeg weet ik niet: Ik geloof gewoon in zelfgenezing!
    Waarom?
    Gewoon, omdat het fijn is dat te geloven.

    By Anonymous Anoniem, at woensdag, november 15, 2006  

  • Hee,wat lees ik nu allemaal een negatieve reactie's op deze site, ik wordt er misselijk van . Ik voel me aangesproken....
    Ik Ruth heb al twee jaar borstkanker en had geen goed vooruitzicht min het begin. Maar telkens heb ik gehandeld naar wat op dat moment het beste was..In de kritische fase waren dat chemo's , later waren dat homeopatische geneesmiddelen, die mij onder steunde in mijn proces... want DAT vraagt kanker van ons...oplossen van woekeringen. Dat is een zware klus..we kunnen steun bij elkaar vinden maar we moeten het wel zelf doen...laten we het dan op onze eigen manier doen . Ik pak er altijd wat uit wat ik kan gebruiken ; Nou, prettige feestdagen Ruth

    By Anonymous Anoniem, at donderdag, november 30, 2006  

  • Weet je wat ik vindt?
    iedereen moet lekker toepassen wat hij zelf denkt dat het beste is! En als je inderdaad een vrouw hebt en je bent er als man zijnde niet mee eens en je ziet de situatie verslechteren, snap ik dat dat heel, heel moeilijk is, maar dat is HAAR keuze.

    ik zelf heb ook bostkanker en ik ga er niet voor vechten.Ik weet dat zoals ik heb geleefd tegen mijn principes is geweest en heb dit veranderd, ik ben gescheiden en ben nu wél gelukkig.

    en of dit effect heb op mijn ziekte zal ik zelf ondervinden!

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, juni 26, 2007  

  • Ik vind het persoonlijk jammer dat er mensen zijn die hun geest niet open willen zetten voor deze theorie. Ik zelf voel me er heel prettig bij. Mijn moeder heeft ziekte van Kahler gehad ( kanker in beenmerg) deze ziekte komt vaak niet voor bij jonge mensen en het is ook een hele ernstige vorm die niet vaak overleeft word. Toch is mijn moeder genezen van deze ziekte door middel van veel liefde voor zichzelf (en met chemokuur dat wel, maar ze weet zelf zeker dat het met de chemokuur alleen niet gelukt zou zijn). maar misscihen is dat ook wel niet genoeg, net zoals positief kijken naar het leven niet genoeg is. Want soms hou je jezelf daarmee voor de gek! Mijn moeder deed tegelijk met haar ziekte een opleiding bij Ananta waar ze werd opgeleid om therapeut te worden. Die studie heeft haar heel erg geholpen om een goed zelfbeeld te krijgen en ook om dingen vanuit het verleden echt te verwerken. Er zit vaak zoveel zonder dat je het weet. Ik vond zelf therapie altijd iets voor mensen die gek zijn. Maar ik ben erachter gekomen dat het verlichtend werkt. Je kunt weer verder kijken zonder onbewust telkens weer in het verleden te blijven steken. Je leert je diepste binnenste kennen. Dan zie je dus ook wat er in jou leven is dat niet goed voor je en dat kan je dan veranderen. Mijn moeder is gedeeltelijk daardoor genezen van haar ziekte. Ik ben ongeloofelijk trots op haar en vind dat ze het geweldig doet met haar eigen praktijk 'ousía'. Ze is net begonnen en behandeld kankerpatienten die geloven dat ze ook zelf iets kunnen doen tegen de kanker. Want het is uiteindelijk toch je eigen instelling waarmee je je leven leeft en het beste is natuurlijk om dat zo gelukkig mogelijk te doen. Voor meer infomatie over de praktijk 'Ousía'kijk op www.praktijk-ousia.nl

    groeten.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, oktober 08, 2007  

  • Mensen die diep voelen en wijs zijn weten het. Diegenen die oppervlakkig door het leven gaan weten het niet.Dat is alles wat ik te zeggen heb.

    By Anonymous Anoniem, at woensdag, april 23, 2008  

  • Is het nog nooit bij iemand opgekomen dat, hoe erg het ook is om kanker te krijgen of om te zien hoe iemand kanker krijgt (heb het zelf meegemaakt),je hiervan moet leren? Als je voor jezelf telkens herhaald dat genezen onmogelijk is, is het onmogelijk. Denk positief en dat is niet gemakkelijk.Positief denken is niet iedere dag tegen jezelf zeggen dat je gaat genezen. Het is iedere dag tegen jezelf zeggen dat je al genezen bent ('Ik BEN gezond'), er onvoorwaardelijk in blijven geloven op de moeilijkste momenten, en vooral dankbaar zijn voor je genezing. Bekijk veel komische films om de staat van gelukkig en gezond zijn te visualiseren.
    Verander je voedsel. Een chemokuur zorgt voor een afbraak van de kanker maar veel gezonde cellen worden gedood of verwoest. Ik heb niets tegen een chemokuur maar wel tegen de ziekenhuizen en dokters die vergeten dat het belangrijk is om de goede cellen te voeden met vitaminen zodat het lichaam weer sterk kan worden om zich te verdedigen. Veel te veel mensen hervallen omdat ze te zwak zijn na een Chemobehandeling. Ga niet naar de dokter voor een vitaminepil want zij kennen er niets van. Zoek het zelf uit. Er bestaan genoeg boeken over vitaminen. Wees niet bang om eens niet de gewone apotheek maar een alternatief winkeltje binnen te stappen. Je hebt toch ook graag dat de mensen jou een kans geven. Vraag uitleg je hebt nog altijd de keuze tussen ja en nee.
    Laat de suikers en de geraffineerde producten voor wat ze zijn en eet meer gezonde vetten (kokosolie, rode palm, ...). Laat de cholesterolpillen en de cholesterolverlagende boters en drankjes. Cholesterol is een leugen. Vreoger (na de oorlog) stond de limiet voor een te hoge cholesterol op 250. Tegenwoordig is dat nog maar 160 en ze zakken nog steeds. Merk oom op dat de reclame op de TV steeds meer middeltjes tegen cholesterol aanprijst. ik word er altijd misselijk van als ik ze zie.
    Het is een groot misverstand dat vetten je dik maken. Vetten, en dan bedoel ik gezonde vetten waatvan niets geraffineerd is, worden door het lichaam gebruikt als energie. Suiker daarentegen wordt opgeslagen in je lichaam en wordt het vetrolletje aan je buik dat je zo verafschuwt.
    Ik heb mijn zegje gedaan. Van mij mag je dit allemaal onzin vinden en het kan me geen bal schelen. Voor de mensen die denken dat ik niet weet wat het is om iemand te verliezen aan kanker kan ik zeggen dat ik nog maar 20 ben en al meer familieleden heb verloren aan kanker dan ik op één hand kan tellen. Ik geef jullie een mogelijkheid om uit jullie cocon te kruipen. Meer kan ik niet doen. Als de ziel niet wil genezen kan het lichaam dat ook niet.

    By Anonymous Anoniem, at maandag, april 28, 2008  

  • [b]Samengenezing[/b]


    Quote Anoniem
    Is het nog nooit bij iemand opgekomen dat, hoe erg het ook is om kanker te krijgen of om te zien hoe iemand kanker krijgt (heb het zelf meegemaakt),je hiervan moet leren? Als je voor jezelf telkens herhaald dat genezen onmogelijk is, is het onmogelijk. Denk positief en dat is niet gemakkelijk.Positief denken is niet iedere dag tegen jezelf zeggen dat je gaat genezen. Het is iedere dag tegen jezelf zeggen dat je al genezen bent ('Ik BEN gezond'), er onvoorwaardelijk in blijven geloven op de moeilijkste momenten, en vooral dankbaar zijn voor je genezing. Bekijk veel komische films om de staat van gelukkig en gezond zijn te visualiseren.
    Verander je voedsel. Een chemokuur zorgt voor een afbraak van de kanker maar veel gezonde cellen worden gedood of verwoest. Ik heb niets tegen een chemokuur maar wel tegen de ziekenhuizen en dokters die vergeten dat het belangrijk is om de goede cellen te voeden met vitaminen zodat het lichaam weer sterk kan worden om zich te verdedigen

    Helemaal mee eens toen mijn vrouw na een zware eierstok/kanker operatie elke dag overgaf/diaree had, 14 dagen lang.
    De artsen niets niets om haar extra voeding te geven. Ik moest daar zelf om vragen.

    Nu na 2 jaar heeft zij kanker terug en de eerste operatie is bijzonder succesvol verlopen en wacht haar nog een weg van bestaling in haar hoofd.

    Inzien dat je een mens bent en hulp van anderen nodig hebt die echt van je houden.
    Positief denken/bidden door jezelf en samen met anderen helpt wel degelijk, dus samengenezing moet het eigenlijk zijn.

    By Blogger Peter, at zaterdag, februari 28, 2009  

  • Graag wil ik ook even reageren op alle reacties die hier geschreven staan. ik begrijp heel goed als je zelf een ziekte als kanker heb meegemaakt of er van heel dichtbij mee te maken heb gehad en dierbaren bent verloren, dat het heel moeilijk is om te lezen hier over zelfgenezen en dat je jezelf zelfs ziek kunt maken door een bepaald manier van denken, dat dat je ook kwaad maakt.

    mijn mening hierover is, gewoon puur mn gevoel, dat ik er wel van overtuigd bent dat wij als mens over bepaalde krachten beschikken die we positief kunnen gebruiken. denk nu aan de wet van de aantrekkingskracht. negatief ergens over zijn en ergens angst voor hebben kun je naar jezelf toe trekken. we kunnen vast wel voor onszelf genoeg voorbeelden bedenken waarbij dat ook daadwerkelijk gebeurd is. vaak kleine dingen, waarvan we dat zelf niet eens doorhebben, wat voorbeelden; ik zal wel weer geen parkeerplek kunnen vinden of ik sta altijd in die stomme file, nu natuurlijk weer, dat gebeurd dan ook. zo zijn er tal van voorbeelden te vinden. het werkt dus ook zo als je geestelijk niet goed voelt, depressies, stres, negatief denken, je krijgt altijd lichamelijke klachten.

    ik zeg erbij dat je echt ook daarin moet geloven en als je dus zegt tegen jezelf; ik ben gezond en andere positieve dingen, is de kunst daarvan om het ook echt te geloven en dat is natuurlijk niet makkelijk, zeker niet als er mensen om je heen zijn die negatief zijn of bijv. tegen je blijven zeggen als je ziek bent dat je je moet laten helpen. maar ik geloof wel dat we het allemaal kunnen, iedereen!
    ik hoop dat we elkaars meningen kunnen blijven respecteren en vooral ervoor open staan en dat iedereen weer eens gaat leren om naar zn eigen gevoel te luisteren en zn eigen lichaam te vertrouwen!
    christa

    By Anonymous Anoniem, at zaterdag, augustus 27, 2011  

  • leer het me maar heb niet zolang meer zeggen ze
    een jonge mama

    By Anonymous Anoniem, at donderdag, september 15, 2011  

  • mijn vrouw haar pa had longkanker en uitgezaaid naar hhet hoofd met als gevold dat hij ter plaatse kon doodvallen zijn optimisme en zijn doorzetting hebben hem nog 9 maand gegeven !! en hij is nieteens overleden van de tumors in zijn hoofd maar wel in de longen door een longbloeding , dus erin geloven dat je kan genezen maakt toch wel goede stoffen vrij !!! grt

    By Anonymous Anoniem, at zaterdag, mei 16, 2015  

  • Ik wil graag iemand die er die ervaart liefde trauma, financiële moeilijkheden, de vruchtbare, Miskramen en adviseren zo veel meer, U kunt contact met Dr. Madu op zijn e-mail: (. Maduutemple @ gmail com) of zijn Whatsapp: + 234 9038103368 voor zijn mooie spreuk werk.

    By Blogger Unknown, at dinsdag, februari 07, 2017  

  • Mijn Naam Lisa Ray, ik wil Dr Madu bedanken voor de ban deed hij voor mij nadat ik mijn man verloren aan een andere dame op zijn werkplek, Dr Madu wierp een liefde spreuk voor mij en in 2 dagen mijn man terug naar huis voor mij en mijn kinderen met zo veel liefde, als je zijn hulp nodig !! U kunt hem bereiken via email: maduutemple@gmail.com of voeg hem wat-app +2349038103368.

    By Anonymous Anoniem, at dinsdag, februari 07, 2017  

Een reactie posten

<< Home